Standardy Ochrony Małoletnich

Droga Pacjentko, Drogi Pacjencie!

Znajdujecie się w Małopolskim Szpitalu Rehabilitacyjnym w Krzeszowicach. W zależności od sytuacji, jesteście naszymi Pacjentami lub odwiedzacie swoich Bliskich.

Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez personel naszego Szpitala jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Dziecko w naszym Szpitalu jest traktowane z szacunkiem oraz uwzględnieniem jego potrzeb. Niedopuszczalne jest stosowanie wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Personel Szpitala, realizując cele związane z ochroną dzieci, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych Małopolskiego Szpitala Rehabilitacyjnego w Krzeszowicach oraz swoich kompetencji.

Naszym celem jest zapewnienie ochrony przed krzywdzeniem wszystkim dzieciom i udzielanie im wsparcia w Szpitalu, w szczególności w komórkach udzielających świadczeń małoletnim, tj.
w Poradni Rehabilitacyjnej, Oddziale Dziennym Rehabilitacji oraz Ambulatorium.

Jesteśmy tu dla Was, a Szpital ma obowiązek chronić Was przed wszelkimi niebezpieczeństwami. Aby realizować te zasady wprowadziliśmy w naszym Szpitalu Standardy Ochrony Dzieci, których pełną wersję znajdziecie na naszej stronie internetowej www.rehabilitacja-krzeszowice.pl w zakładce ?Standardy Ochrony Małoletnich?. 

Skrót tych zasad został również przygotowany dla Was, Dzieci ? o czym więcej poniżej.

Jak Szpital będzie dbał o Wasze bezpieczeństwo podczas Waszego pobytu?

  • Zależy nam abyś czuł się u nas bezpiecznie. Nasz personel udzieli Ci wszelkiej pomocy, jeśli doświadczyłeś krzywdy ze strony dorosłych osób lub rówieśników. Nie obawiaj się zgłosić tego personelowi Szpitala. Udzielimy Ci wsparcia i podejmiemy odpowiednie działania, żeby Ci pomóc.
  • Lekarze, pielęgniarki oraz wszyscy pozostali są dla Was życzliwi i możecie się do nich zwracać
    w razie potrzeby.
  • Pracownicy Szpitala będą rozmawiać z Wami w zrozumiały dla Was sposób. Nikomu nie wolno podnosić na Was głosu oraz używać w stosunku do Was obraźliwych słów.
  • Pracownicy Szpitala powinni przedstawić się Wam przed rozpoczęciem rozmowy, tak abyście wiedzieli jaki zawód wykonują i jakich świadczeń będą udzielać.
  • Macie prawo zadawać pytania odnośnie Waszego leczenia.
  • Lekarze, pielęgniarki i inni pracownicy Szpitala będą wobec Was uczciwi ? nikt nie będzie Was okłamywał.
  • Podczas Waszego leczenia pracownicy Szpitala pozwolą Wam oswoić się z sytuacją,
    w której się znaleźliście. Czasem jednak konieczne może być podjęcie szybkich działań dla ratowania Waszego zdrowia.
  • Jeśli jesteście Dziećmi z niepełnosprawnością lub specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, będziecie traktowani na równi z innymi Dziećmi. Wasza niepełnosprawność nie czyni Was
    w żadnym stopniu gorszymi od innych. Będziemy troszczyć się o Was z należytą starannością.
  • Nikt nie ma prawa dotykać Was bez Waszej zgody w sytuacji, która nie ma związku
    z Waszym leczeniem. Nikt nie ma prawa przytulać Was na siłę czy sadzać sobie na kolanach.
  • Możecie mieć zaufanie do pracowników Szpitala ? w razie gdybyście nie czuli się bezpiecznie ze względu na zachowanie któregokolwiek pracownika Szpitala czy innego Dziecka, powiedzcie o tym osobie dorosłej.
  • Jeśli w Waszym domu dzieje się źle, również możecie opowiedzieć o Waszej sytuacji pracownikom Szpitala. Zostaniecie wysłuchani i będzie Wam udzielona odpowiednia pomoc.
  • Korzystając z Internetu pamiętaj, żeby przestrzegać naszych zasad określonych
    w Regulaminie korzystania z darmowej i bezprzewodowej sieci komputerowej (Wi-Fi
    o nazwie ?pacjent?) a także zachowaj ostrożność: nie podawaj swoich danych osobowych, adresu zamieszkania czy numeru telefonu, nie korzystaj ze stron, które nie są dla Ciebie przeznaczone.
  • Bądźcie kulturalni również wobec rówieśników ? część z nich jest tu z tego samego powodu co Wy, czyli w związku z leczeniem. Inni z kolei odwiedzają swoich Bliskich. Każdy przeżywa trudne emocje na swój własny sposób, dlatego pomagajcie sobie nawzajem i bądźcie życzliwi dla innych Dzieci.
  • Przestrzegajcie zasad i procedur obowiązujących w Szpitalu. Jeśli czegoś nie rozumiecie, zapytajcie o to pracownika Szpitala.
  • Jeśli nie czujesz się na siłach, by porozmawiać otwarcie o swoich problemach
    z pracownikiem Szpitala, możesz uzyskać pomoc w inny, bezpłatny i anonimowy sposób:
  • poprzez Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży ? pod nr 116 111, na który można dzwonić codziennie, o każdej porze (jest czynny przez 24h);
  • poprzez Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka ? pod nr 800 12 12 12, na który również można dzwonić codziennie, o każdej porze (jest czynny przez 24h).

Dyrektor

Karolina Wróblewska

 

 

Pełna wersja standardów:

standardy_ochrony_małoletnich_14.08.2024.odt

załącznik_nr_1.rtf

załącznik_nr_2.docx

załącznik_nr_3.docx

załącznik_nr_4.docx

załącznik_nr_5.docx

załącznik_nr_6.docx

załącznik_nr_7.docx

załącznik_nr_8.docx

załącznik_nr_9.docx

załącznik_nr_9_1.docx

załącznik_nr_10.docx

Najczęściej czytane

The recording of hits is disabled.

Dostępność cyfrowa

Strona spełnia wymagania ustawy o dostępności stron i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jeśli znajdziesz jakieś uchybienia powiadom Nas o tym.

Tel: 12 258 96 00
E-mail: info@rehabilitacja-krzeszowice.pl

Zamknij menu
Wróć na początek strony