Droga Pacjentko, Drogi Pacjencie!
Znajdujecie się w Małopolskim Szpitalu Rehabilitacyjnym w Krzeszowicach. W zależności od sytuacji, jesteście naszymi Pacjentami lub odwiedzacie swoich Bliskich.
Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez personel naszego Szpitala jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Dziecko w naszym Szpitalu jest traktowane z szacunkiem oraz uwzględnieniem jego potrzeb. Niedopuszczalne jest stosowanie wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Personel Szpitala, realizując cele związane z ochroną dzieci, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych Małopolskiego Szpitala Rehabilitacyjnego w Krzeszowicach oraz swoich kompetencji.
Naszym celem jest zapewnienie ochrony przed krzywdzeniem wszystkim dzieciom i udzielanie im wsparcia w Szpitalu, w szczególności w komórkach udzielających świadczeń małoletnim, tj.
w Poradni Rehabilitacyjnej, Oddziale Dziennym Rehabilitacji oraz Ambulatorium.
Jesteśmy tu dla Was, a Szpital ma obowiązek chronić Was przed wszelkimi niebezpieczeństwami. Aby realizować te zasady wprowadziliśmy w naszym Szpitalu Standardy Ochrony Dzieci, których pełną wersję znajdziecie na naszej stronie internetowej www.rehabilitacja-krzeszowice.pl w zakładce ?Standardy Ochrony Małoletnich?.
Skrót tych zasad został również przygotowany dla Was, Dzieci ? o czym więcej poniżej.
Jak Szpital będzie dbał o Wasze bezpieczeństwo podczas Waszego pobytu?
- Zależy nam abyś czuł się u nas bezpiecznie. Nasz personel udzieli Ci wszelkiej pomocy, jeśli doświadczyłeś krzywdy ze strony dorosłych osób lub rówieśników. Nie obawiaj się zgłosić tego personelowi Szpitala. Udzielimy Ci wsparcia i podejmiemy odpowiednie działania, żeby Ci pomóc.
- Lekarze, pielęgniarki oraz wszyscy pozostali są dla Was życzliwi i możecie się do nich zwracać
w razie potrzeby. - Pracownicy Szpitala będą rozmawiać z Wami w zrozumiały dla Was sposób. Nikomu nie wolno podnosić na Was głosu oraz używać w stosunku do Was obraźliwych słów.
- Pracownicy Szpitala powinni przedstawić się Wam przed rozpoczęciem rozmowy, tak abyście wiedzieli jaki zawód wykonują i jakich świadczeń będą udzielać.
- Macie prawo zadawać pytania odnośnie Waszego leczenia.
- Lekarze, pielęgniarki i inni pracownicy Szpitala będą wobec Was uczciwi ? nikt nie będzie Was okłamywał.
- Podczas Waszego leczenia pracownicy Szpitala pozwolą Wam oswoić się z sytuacją,
w której się znaleźliście. Czasem jednak konieczne może być podjęcie szybkich działań dla ratowania Waszego zdrowia. - Jeśli jesteście Dziećmi z niepełnosprawnością lub specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, będziecie traktowani na równi z innymi Dziećmi. Wasza niepełnosprawność nie czyni Was
w żadnym stopniu gorszymi od innych. Będziemy troszczyć się o Was z należytą starannością. - Nikt nie ma prawa dotykać Was bez Waszej zgody w sytuacji, która nie ma związku
z Waszym leczeniem. Nikt nie ma prawa przytulać Was na siłę czy sadzać sobie na kolanach. - Możecie mieć zaufanie do pracowników Szpitala ? w razie gdybyście nie czuli się bezpiecznie ze względu na zachowanie któregokolwiek pracownika Szpitala czy innego Dziecka, powiedzcie o tym osobie dorosłej.
- Jeśli w Waszym domu dzieje się źle, również możecie opowiedzieć o Waszej sytuacji pracownikom Szpitala. Zostaniecie wysłuchani i będzie Wam udzielona odpowiednia pomoc.
- Korzystając z Internetu pamiętaj, żeby przestrzegać naszych zasad określonych
w Regulaminie korzystania z darmowej i bezprzewodowej sieci komputerowej (Wi-Fi
o nazwie ?pacjent?) a także zachowaj ostrożność: nie podawaj swoich danych osobowych, adresu zamieszkania czy numeru telefonu, nie korzystaj ze stron, które nie są dla Ciebie przeznaczone. - Bądźcie kulturalni również wobec rówieśników ? część z nich jest tu z tego samego powodu co Wy, czyli w związku z leczeniem. Inni z kolei odwiedzają swoich Bliskich. Każdy przeżywa trudne emocje na swój własny sposób, dlatego pomagajcie sobie nawzajem i bądźcie życzliwi dla innych Dzieci.
- Przestrzegajcie zasad i procedur obowiązujących w Szpitalu. Jeśli czegoś nie rozumiecie, zapytajcie o to pracownika Szpitala.
- Jeśli nie czujesz się na siłach, by porozmawiać otwarcie o swoich problemach
z pracownikiem Szpitala, możesz uzyskać pomoc w inny, bezpłatny i anonimowy sposób: - poprzez Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży ? pod nr 116 111, na który można dzwonić codziennie, o każdej porze (jest czynny przez 24h);
- poprzez Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka ? pod nr 800 12 12 12, na który również można dzwonić codziennie, o każdej porze (jest czynny przez 24h).
Dyrektor
Karolina Wróblewska
Pełna wersja standardów: